October 9, 2011

Pintaku Di Tanah Suci

Assalamualaikum...~~..
skarang nih pkul 12.45 malam...malam ni pun tengah hujan...syahdu plak rasa...so, maknanya parents aku skang dalam pkul 8 pagi kat Mekah...
Sedih ku rasa ketiadaan mak dan abah...walaupun sbulan lebih je...tapi kita tak tahu macam mana keadaan kat sana...nak contact pon susah...itu pun berharap la kalau mak ngan abah dapat contact kami adik beradik nih kat rumah...

Tak pernah aku rasa sesedih nih bila nak melepaskan mak ngan abah pergi...
Tak pernah aku lihat abah menangis memeluk semua anak2nya...
Tak pernah aku lihat mak menangis depan orang ramai....
Tak pernah aku lihat adik beradik aku menangis memeluk mak ngan abah...

Menunaikan rukun Islam ke-5 itu adalah wajib bagi semua umat Islam yang berkemampuan...
Dan menjadi satu impian buat seluruh umah Islam untuk berkunjung ke Baitullah...
Aku juga nak pergi sana....aku nak ikut mak ngan abah...:(

Tapi apakan daya...aku belum diizinkan Allah untuk menjejakkan kaki ke sana...dan aku berharap Allah izinkan aku ke sana walaupun sekali....
Semoga mak ngan abah mendapat haji mabrur dan segala permintaan dan doa mak ngan abah diperkenankan....

Buat mak ngan abah...sy akan sentiasa ingat pesanan mak dan abah...sy akan jadi anak yang soleh...dan taat pada mak dan abah...doakan sy berjaya dunia dan akhirat dan menjadi hamba Allah yang bertaqwa...terima kasih kerana membesarkan sy...semoga mak ngan abah tabah dan dipermudahkan dalam menjalani ibadah haji dengan khusyuk dan sempurna...sy akan sentiasa menunggu dan mendoakan agar mak ngan abah sentiasa selamat di tanah suci...


p/s : buat mak...doa dalam nota kecik tuh jangan lupa di mintak depan kaabah...kalau boleh nak buat karangan pasal doa je...tp takut nanti tawaf  habis 7 kali pun doa tak habis baca..so, sy pendekkan la sket...hehehe..

No comments: