February 10, 2012

Air kau air aku jugak, air aku air aku la

Dah memang tabiat aku kalau orang beli air ke orang bancuh air ke...mesti aku pow punya...'pow' tuh dalam bahasa kasar or kuang hajaq...dalam bahasa lembut dan sopan santunnya ialah 'meminta'..Disebabkan aku nih bukanlah seorang ahli sastera or ahli debat so, aku guna bahasa kasor je la iaitu 'pow'....amende aku dok putar belit ayat yang sama nih..huh..~~~..

Memang aku suka pon buat tabiat macam nih...tambah2 lagi kalau air tuh adik aku yang bancuh...memang tak pasal2 la aku belasah minum air dia sampai tinggal setengah cawan..ahahaha..gile kejam nak mampus kalau dapat seorang abang macam nih...tapi tuh bukan salah aku...sapa suruh dia buat air sedap sangat..kan dah kene pow...muahahah...so, tiap2 kali kalau dia bancuh air...mesti dia sorok daripada aku....hello..!~~..aku dapat hidu k...hidung aku tajam n pendengaran aku masih jelas....dapat dengar dia dok kacau air...maka dengan otomatiknya aku akan ke dapor menjenguk dan teros pow....ahahaha..kejam..kejam...kesian beliau.....

Pada suatu hari kan...tetiba aku tergerak hati nak bancuh air sendiri....so, dipendekkan citer..aku pon bancuh la air...lepas aku bancuh..aku simpan la air tuh dalam peti ais..nak kasik sejuk..maklum la...peti ais aku mana ada ice cube..dulu slalu aku selalu la buat...tp asal aku buat je ada orang lain guna..bila aku nak guna...dah habis..dem betoi...~~~..so, aku malas nak buat...biar takde..padan muka semua orang...Okok..berbalik pada citer tadi....lepas aku simpan then dalam 2 jam pastuh..aku bukak balik kan....aku pegang gelas aku...arghhhh.....ringannyaa...sapa yang dengki kat aku minum air aku sampai habis..dah la minum sampai habis..tinggal cawan je dalam tuh....apa motif letak cawan??????...haaa???....dengan tidak semena2 terus kuar ayat seribu satu kemakian ke atas orang yang dianggap bertanggungjawab tuh...hahahah....skang baru aku tau apa perasaan orang yang kene pow....kekekeke...tp pow air orang sedap ohhh...sebab aku buat air sendiri tak sedap.....

1 comment:

aN_Nur said...

Like sejuta kali... hahaha... kesedaran itu penting ye..