December 12, 2010

Anak Ibarat Kain Putih

hye!!...korang tau tak citer Macam-Macam Aznil...???



Aku ingat citer nih boring..tapi bila tengok best pulak...aku suka segment bersama anakku tuh...budak-budak dia comel sangat...mula-mula tengok..aku rasa kelakar pulak...ye la kan...si Aznil nih tanya soalan kat budak-budak nih..tapi lain ditanya..lain yang dijawab...huhuh...lagi satu budak-budak nih memang aktif sangat...seronoknya jadi budak-budak nih...piki enjoy je kan...tapi bila dah tengok banyak kali...baru aku perasan something kat budak-budak nih...rata-rata budak kecik dalam usia 7 ke 10 tahun je pon.....aku nampak jawapan-jawapan yang diberikan kebanyakannya based on apa yang mak bapak diorang penah cakap kat diorang.....hm...jiwa dan minda anak-anak nih masih banyak lagi yang kosong...diorang pon tak berfikir panjang untuk menjawab sesuatu soalan...jawapan-jawapan daripada diorang juga kebanyakannya main lepas aje...So, kesimpulannya kat sini bukannya nak mengata diorang...cuma apa yang nak disampaikan disini adalah hidup mereka boleh dicorakkan lagi dengan warna-warna yang indah...jangan sesekali kotorkan mereka dengan warna-warna boleh menyakitkan pandangan...lindungi lah dan didik lah anak dengan sebaik mungkin kerana mereka lah pewaris generasi akan datang..mereka tuh masih dianggap rebung buluh kerana bak kata pepatah..melentur buluh biarlah daripada rebungnya...jangan biar sampai diorang jadi buluh betung...nanti dah tak boleh lentur dah...=)

2 comments:

Nieylicio Kerolicio said...

nanti corak la anak2mu dgn warna pelangi

Mohd Syahir said...

huhu....insyaAllah...akan jadi bapa yang baek..