June 27, 2011

Cerita tentang berak

nak citer pasal berak...maksud berak yang aku faham la kan ialah perbuatan mengeluarkan sejenis benda yang berbau busuk yang menyerupai macam2 jenis bentuk sama ada cecair, ketul-ketul kecik, ketul-ketul besar dan macam-macam lagi yang seumpama dengannya dan juga mempunyai pelbagai jenis warna tidak kira di mana sahaja....fuhhh..nih kalau soklan exam nih memang boleh score punya...tapi kali nih bukan aku nak sembang pasal berak, taik or whatever...aku nak cite kisah yang agak memalukan dan mungkin mengimbau kenangan korang masa kecik2 dulu..kalau ada la..kalau takda mungkin korang tak kan rasa apa-apa pnya...

korang penah berak dalam seluar tak???..hahaha...dengan bongkak, riak bercampur sombong serta angkuhnya aku menjawab aku banyak kali berak dalam seluar dulu...kekeke...tapi time skolah rendah la...serius benda nih la paling memalukan bagi aku berbanding kene bediri depan perhimpunan, kene rotan depan budak2 pompuan, seluar terlondeh, jatuh longkang didepan khalayak ramai, tertumpahkan makanan di kantin, kene marah dengan pompuan, kantoi tak pakai sluar dalam, kantoi taik idung terkuar, zip seluar tak tutup dan macam-macam lagi...

aku nih memang mengalami masalah berak pagi2...dulu masa skolah rendah aku skolah pagi...so, bangun pagi je lepas mandi mesti nak berak..bas skolah plak datang awal gile..kekadang tak sempat nak berak dulu...so, tepaksa la naik..so, agak2 nak sampai skolah..mula la perot aku memulas tanda-tanda nak cirit..yang paling aku geram...knpa la skolah aku nih buat tandas jauh sangat...knapa tak buat tandas depan pintu gate utama ke...xder la jenuh aku nak belari...yang paling aku sedih time aku belari2 tuh la semua benda2 tuh beterabor...cissss..!!!...before tuh sluar aku cuma berat dengan beg dompet je...lepas teberak dalam sluar...sluar aku jadik berat ngan taik plak....arghhh...

malangnya nasib aku...nasib baik la dulu tuh skolah rendah aje...masa tuh darjah 1, darjah 3 n darjah 5.....panik gile ohh time tuh..tuhan je tau..aku rasa macam nak marah je kat mak aku..kenapa la bagi aku naik bas skolah...arghhh....nasib baik jugak skolah aku tuh memahami dan sentiasa bersedia apabila kes-kes macam aku nih berlaku...diorang ada sluar spare...so, kalau-kalau ada budak yang terberak dalam seluar..diorang gantikan la ngan sluar baru...hehehe...so, selamat la aku walaupon aku dah melakukan satu perkara yang sangat2 memalukan...

bila piki2 balik....arghhh...aku rasa serik gila..aku taknak lagi jadik macam tuh...aku tak kira...disebabkan diorang nih la yang menyebabkan aku berak dalam sluar....

kenapa aku kene naik bas skolah????????...
kenapa bas skolah tuh datang awal sangat pukul 6 pagi..???..
kenapa bas skolah tuh bila dah smpai rumah aku dia hon 5 saat lepas tuh terus jalan???..
kenapa pakcik bas tuh gelojoh sangat???..
kenapa dalam bas skolah takde tandas???...
kenapa tandas kat skolah jauh sangat???....
kenapa aku takde masa nak berak pagi-pagi???...
kenapa aku kene skolah pagi????...

kenapa???..kenapa???..kenapa??????!!!!!!!!!!!!!.......

No comments: