January 16, 2011

Mesin Basuh tak guna!!

Berbekalkan baju kotor aku yang dah bertimbun tak basuh 3 minggu...maklum la orang bujang kan..kalau ada bini kan senang sikit..suruh je beliau basuhkan...huhuhu...maka aku pon berjalan la perlahan-lahan menuju ke mesin basuh....perasaan gembira kerana mesin basuh tersebut masih kosong...maka aku pon teros masokkan baju-baju kotor tadi ke dalam mesin basuh itu (gile skema bahasa)....huh...

lepas tuh aku pon taroh la duit syiling 50+50+50+50+50+50 = rm 3.00...tapi sebnanya aku masokkan 50 + 50 = Rm 1.00 je pon...sebab duit tuh dah tesekat...demmm!!!....perasaan marah mula menghantui diriku...ku ketuk...ku tumbuk...ku sepak mesin tuh bertalu2...dengan keajaiban yang dikurniakan oleh Yang Maha Esa...maka termuntah lah duit syiling apabila limit(x-->50) = infinity....

aku kaget sebentar...wah wah wah...banyaknya duit...kalau amek...haram jadah jawabnya...maka aku tinggalkan duit2 itu dekat atas mesin...dan terpaksa aku pindahkan baju2 kotor yang ada dlm mesin tuh ke mesin sebelah...demmm....!!...kene masuk sabun lagi...membazir je...selesai mesin tuh menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan kepadanya untuk membasuh baju aku...aku kembali semula ke bilik basuhan dan mendapati duit2 tersebut telah hilang...(ayat skema lagi skali)...siapakah yang mengambilnya???....ntah la...nnt kene pasang cctv kat bilik basuh tuh....chow!!!...

p/s : walaupon anda nmpak sposen ditengah jalan..jangan la amek...haram tuh...bukan anda punya...xberkat...renung2kan dan slamat beramal..

No comments: