January 16, 2011

Mesin Dry Cleaner Pula!!!

Al maklum la...entry sebelum nih pasal kegeraman aku terhadap mesin basuh kerana tidak melakukan servis yang aku suruh walaupon aku dah bayar upah...huh...tapi aku tak kesah pon semua tuh...sebab ada dua lagi mesin yang elok...so, baju aku selamat la dicuci...

Selepas baju2 aku selesai dicuci...ingat nak g sidai la kan...tp tuh la...aku nih dari dulu lagi mana penah sidai baju...malas tuh dah memang sifat semulajadi yang lahir dlm diri aku sejak dari dulu lagi...tapi yang tak berapa best bila aku sidai 20 baju...nnt aku kutip tinggal 15 je...zzzz...tapi benda tuh belom terjadi lagi la...

Disebabkan malas punya pasal...aku pon pegi la dekat mesen dry cleaner...nak bagi kering teros la maknanya....so, aku pon campakkan segala baju2 yang siap dicuci dalam tuh dan memasukkan duit syiling lagi ke tempat yang sepatutnya...Alangkah gembiranya hati nih bila aku lihat dekat skrin mesin tuh rm2.00...bila aku masuk duit rm0.20....dia tolak 5 posen...so, tinggal la rm1.50....bertuah tak tuh?????...mesin tuh kene hack kot....ahahaha....

Tapi nak buat camna kan...kalau tuhan nak tunjuk tuh...skejap je dia bagi...lepas taroh duit...aku tekan la butang nak bagi instruction suruh mesen tuh stat beroperasi...tapi aku sangat terkejut + kecewa + sedih = mara giler2 sebab mesin tuh statik aje...xberfungsi....ohhh dem....!!!!...kali nih baru betol duit aku kene telan...Aku melakukan gejala vandalisme lagi terhadap mesin tuh dengan menendang,menumbuk,mensiku,menyepak,menampar,mencarut dengan bertubi2...tapi mesin tuh tetap macam tuh jugak..duit aku tetap masih didalam.........arghhh!!!!!!!!!...frustnya....xkan kene sidai kot...dem dem dem dem....

p/s : mungkin mesin tuh marah kat aku kot pasal aku belasah, tumbuk,tendang mesin basuh yang awal2 tadi...hahaha..ntah2 mesin yang awal n mesin yang nih tuh adik bradik kot...zzzzzzzz

4 comments:

biarheartyberbicara.blogspot.com said...

adikberadik???mestila..tgok nma la...

Nieylicio Kerolicio said...

mane gmbo mesin tuh

cik Ladies said...

haha ..
betol2 ..
tak guna punye mesin basuh ..
klu dy buat lg , cmpk je kt luar ..

:p

Mohd Syahir said...

@aina hahah...tuh la....mungkin adik bradik dia kot.

@nieylicio erk...gambo mesin tuh lupa nak amek..malas nak turun ke mesin basuh...

@cik ladies xleh campak..berat giler....